سپانو

Power BI چیست؟


Power BI یکی از قوی ترین نرم افزارهای هوش تجاری است که توسط شرکت مایکروسافت ساخته شده است.

 

امروزه ابزار های هوش تجاری به یکی از ضرورت های سازمان های بزرگ و حتی کوچک تبدیل شده است. Power BI مجموعه ای از ابزارها است که امکان تحلیل اطلاعات کسب و کار را به راحتی فراهم می کند. این ابزار قدرتمند هوش تجاری و محبوب برای پیاده سازی سیستم های هوش تجاری و آنالیز داده استفاده می شود. استفاده از Power BI بسیا ساده است و در چند ساعت می توانید داشبورد مورد نظر خود را بدون دانش برنامه نویسی ایجاد کنید. استفاده از Power BI Desktop رایگان است. اما بستر های دیگر Power BI مانند Cloud یا Report Server کاملاً رایگان نیستند.

  Microsoft Power BI از نظر نشریات موسسات گارتنر و فارستر (از معتبرترین موسسات‏ تحقیقاتی در حوزه (IT به عنوان مهمترین نرم افزار پیشگام در عرصه هوش تجاری و ابزارهای تحلیل داده معرفی گردد.

چرا Power BI

Power BI حلقه آخر محصولات مایکروسافت در زمینه BI جهت نمایش داشبوردها می باشد. سایر فرآیندهای BI مانند ETL در سایر نرم افزارهای مایکروسافت مانند Integration Services  و Analyssis Services انجام می شود.

 

Power BI چگونه کار می کند؟

به طور معمول گزارشات و داشبوردها در Power BI Desktop ساخته می شود و سپس امکان ذخیره آن در سایر سرویس های مایکروسافت مانند Power BI Cloud و Power BI RS وجود دارد. به منظور اشتراک گذاری گزارش و یا داشبورد بر روی وب باید حتماً گزارش ساخته شده در Power BI Desktop به سرویس Cloud یا RS منتقل شود.

 

چرا Power BI ؟

  • Power BI به راحتی این امکان را برای کاربر فراهم می سازد تا به منابع اطلاعاتی مختلف از جمله SQL و Excel متصل شده و گزارش‌های خود را ایجاد و منتشر کند.
  • کاربران بدون امکان اتصال به منابع داده می توانند  نمودار ها و گراف ها را بدون دستکاری داده‌های خام مشاهده کنند که این کار داده ها را از خطاهای انسانی محافظت می کند
  • همچون سایر محصولات مایکروسافت استفاده از Power BI ساده است و محیط آن مشابه سایر نرم افزارهای مایکروسافت می باشد. همچنین کاربران می توانند به سادگی داده ها را برای سایر نرم افزارها مانند اکسل استخراج کنند که با این کار باعث افزایش انعطاف پذیری بکارگیری آن شوند.
  • در حال حاضر Power BI قابلیت برقراری ارتباط با ۶۰ نوع پایگاه داده و  نرم افزار  را داراست و به راحتی داده ها را به یک داشبورد متمرکز و قابل درک متصل می کند.