سپانو

هوش تجاری چه تاثیری در کسب و کار شما دارد؟


مهمترین بخش برای ایجاد تحلیل BI در بخش جمع‌آوری داده‌ها انجام می‌شود. هر چه داده های بیشتری از سازمان خود داشته باشید BI بیشتر می تواند به شما کمک کند تا تصمیمات داده محور و هوشمندانه بگیرید.

هر سازمان، شرکت یا کسب و کار، بخش‌ها و دپارتمان‌های متفاوتی دارد که داده های بخش‌های مختلف در فرمت‌های مختلف ذخیره می شونند. یا شاید داده هایی از طریق اینترنت بدست آید که به کسب و کار شما کمک می کند. در واقع مهمترین بخش برای ایجاد تحلیل BI  در بخش جمع‌آوری داده ها انجام می‌شود. سیستم‌هایی مانند CRM، ERP، گوگل آنالیتیکس و... از مهمترین سیستم هایی جمع آوری داده برای BI هستند.

سیستم های BI به شما کمک می کنند تا داده‌های مختلف از سیستم های مختلف و با فرمت های مختلف را مرتب کنید و به فرمتی تبدیل کنید که بتوانید آن‌ها را تحلیل کنید. با استفاده از ابزارهای پیشرفتۀ هوش تجاری در کمترین زمان ممکن می‌تواند یک گزارش کامل و خوانا از هرکدام از بخش‌های سازمان خود داشته باشید.

 

 

امروزه بسیاری از برنامه های کاربردی BI مانند Microsoft Power BI یا Qlick View در بازار وجود دارد که با نرم افزار حسابداری شما به راحتی ارتباط برقرار می کنند. تفاوت اما در این است که بدانید کدام نوع برای کسب و کار برای شما بهتر است چرا که هرکدام دارای مزایا و معایب و ویژگی های خاص خود هستند. BI شامل پیشگیری از مشکلات و ارائه زمان مناسب برای تصمیم گیری در مواردی مثل خرید، استخدام و یا سرمایه گذاری جدید است.

در واقع سیستم های BI در نهایت به شما کمک خواهند کرد تا بهره‌وری سازمان شما را افزایش دهند. افزایش بهره‌وری  شامل افزایش سود و کاهش هزینه‌ها خواهد بود.