سپانو

طراحی و بهینه سازی بانک های اطلاعاتی و پایگاه داده (SQL Tunning)


ارائه مشاوره تخصصی در زمینه طراحی و بهینه سازی پایگاه داده های اطلاعاتی

طراحی استاندارد، نرمال و بهینه پایگاه داده یکی از مهمترین اصول طراحی نرم افزار می باشد. متخصصین سپانو آماده اند مشاوره های لازم را در خصوص طراحی، بهینه سازی و مهندسی مجدد پایگاه داده های شما ارائه نمایند. سرعت پایین و طولانی شدن مدت پاسخگویی به در خواست هایی که به سرور بانک اطلاعاتی SQL Server  ارسال می شود، موجب  نارضایتی کاربران از نرم افزار می شود.

معمولا برنامه های کاربردی بدلیل طراحی نادرست بانک اطلاعاتی در هنگام تولید و گذر زمان و با افزایش حجم داده و تعداد کاربران به مرور مدت زمان پاسخگویی آن بالا رفته و به اصطلاح کاربران برنامه “کند”  می شود و برنامه ارزش خود را برای کاربران از دست می دهد. با انجام تنظیماتی می توان تغییرات چشمگیری در سرعت و کارایی این بانک های اطلاعاتی مشاهده نمود.

مراحل بهینه سازی بانک اطلاعاتی SQL Server توسط متخصصین سپانو :

1- بررسی سرعت پاسخگویی بانک اطلاعاتی بر اساس شاخص ها

2- شناسایی موارد بروز مشکل (بعنوان نمونه کوئری هایی که مدت زمان پاسخگویی آن ها بالاست یا درصد بالایی از منابع سخت افزاری(CPU , Ram , …) را صرف می کنند.

3- مطالعه و بررسی گزارشاتی که توسط کاربران مبنی بر کندی ارائه شده است.

4- مستندسازی مشکلات و ارائه راه حل های فوری و مقطعی برای حل مشکل

5- ارائه راهکار، قطعی نمودن و اجرای آن به منظور حل مشکل بصورت کلی

 

* برای تمامی نسخه های SQL امکان بهبود و تیونینگ وجود دارد.

* بهینه سازی SQL و پایگاه داده بر اساس کوئری ها و سرایط جاری یک پایگاه داده انجام می شود و ممکن است در صورتی که شرایط تغییر کند نیاز به بهینه سازی مجدد وجود داشته باشد. لذا هیچ گارانتی مادام العمری برای بهینه سازی وجود ندارد.

*امکان بررسی، مشاوره و بهینه سازی پایگاه داده از طریق ریموت وجود دارد.

 

پشتیبانی آنلاین سپانو در هر لحظه آماده پاسخگویی سوالات شماست.